5/21/2010

ေမာင့္မ်က္ေတာင္ဖ်ားက ကၽြန္မအိမ္မက္ေတြ

ထူထဲနက္ေမွာင္တဲ့ သူ႔မ်က္ခံုးေတြေအာက္က သူ႔မ်က္လံုးေတြက သားေကာင္ကိုေစာင့္ၾကည့္ေနေသာ မ်က္လံုးေတြ မဟုတ္တာေတာ့ ေသခ်ာပါသည္။ တစံုတရာကို လိုက္ရွာေနသလို စူးစမ္းတဲ့အၾကည့္ေတြ ရပ္တန္႔ခ်ိန္မွာေတာ့ လက္ေလ်ာ့လိုက္သူတစ္ဦး၏ စြပ္စြဲယိုးစြပ္သံမ်ားက တိတ္ဆိတ္မွဳကို အဆံုးသတ္လိုက္သည္။

“ေမ.. ခင္ဗ်ား မိန္းမ၀ါဒီ စာအုပ္ေတြ ဖတ္တာ သိပ္မ်ားေနၿပီထင္တယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ေတြ အဲ့လိုပဲ.. ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ ႔ ၈၀% ေသာ မိန္းမေတြက မိန္းမ၀ါဒီ စစ္စစ္ေတြ ျဖစ္မယ္ဗ်”

ကၽြန္မ အငိုက္မိခံရသူ တေယာက္လို ဖ်တ္ခနဲ ေကာ္ဖီခြက္ဆီ အၾကည့္ေရႊ႕လိုက္သည္။ မလံုမလဲ အေငြ႕အသက္မ်ား အတိအက်မပါ၀င္ႏိုင္ေပ။

“အင္း.. မွားတယ္။ ျမန္မာျပည္က မိန္းမအမ်ားစုဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ မိခင္စိတ္နဲ႔ ရိုးစင္းၾကပါတယ္။ “သားကိုသခင္၊ လင္ကိုဘုရား “ လို တန္ဖိုးထားတတ္သူေတြပဲ။ သူတို႔ကို မိန္းမစစ္စစ္မ်ားဆိုၿပီး ၇၀% ထဲထည့္လိုက္ပါ။ ၁၀% ေလာက္က တကိုယ္တည္း အပူအပင္မရွာဘဲ ခရီးဆက္ေနတဲ့ အပ်ိဳႀကီးေတြ ထားပါေတာ့။ က်န္တဲ့ ၂၀% ေလာက္သာ ရွင္ေျပာတဲ့ မိန္းမတံခြန္ထူခ်င္ေနတဲ့ မိန္းမ၀ါဒီေတြ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ေနရာတကာအမ်ိဳးသမီး အေရအတြက္ ကန္႔သတ္ခံရတဲ့ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အဆင့္ျမင့္ပညာေရး မွာ ပါ၀င္ေနသူေတြေပါ့။ အိမ္ေထာင္သည္ေတြ ျဖစ္ႏိုင္သလို ၊ တေယာက္ထဲသမားေတြလဲ ပါပါလိမ့္မယ္။ အဲ.. တကယ္လို႔ ကၽြန္မကိုအဲ့ဒီထဲ ထည့္မယ္ဆိုရင္ ရွင့္ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္”

ကၽြန္မေကာ္ဖီသည္ အေတာ္ေအးစက္ေနၿပီ။ သူသည္ အေလ်ာ့ေပးခ်င္စိတ္ မရွိေသးပါ။

“ကၽြန္ေတာ္ တခါ ခင္ဗ်ားအိမ္ေရာက္တုန္းက ခင္ဗ်ားအခန္းဘက္ကို တခ်က္ၾကည့္မိေသးတယ္ ၊ တမင္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ ခင္ဗ်ားထြက္လာတာနဲ႔ ၾကံဳလို႔၊ ခင္ဗ်ားေခါင္းအံုးေဘးမွာ ဂ်ဴးစာအုပ္ေတြခ်ည္းပဲ၊ ဒီစာေတြနဲ႔ ႀကီးျပင္းခဲ့တယ္ထင္တယ္။ စာေရးဆရာမက လံုး၀မိန္းမ၀ါဒီ အပ်ဳိႀကီးပဲ “

နဲနဲစိတ္အခ်ဥ္ေပါက္ေနေသာ သူ႔မ်က္နွာကို ၾကည့္ၿပီး ရယ္ခ်င္လာသည္။ စေနာက္ ပစ္လိုက္ဦးမွာပဲ။

“အို႔ သူက သိပ္ခ်စ္တတ္တဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ပါ။ ဒီေလာက္ေတာ္တဲ့ မိန္းမကို ၊ ေသေသခ်ာခ်ာ ဂရုတစိုက္နဲ႔ ခ်စ္တတ္သူေနမွာပါ။ ေယာက်ာ္းေတြကို မယံုတတ္လို႔ အပ်ိဳႀကီးလုပ္တာလဲ ျဖစ္ႏိုင္တာပဲ။ အေရးအသား သတၱိရွိတယ္။ ေယာက်ာ္းစာဖတ္ပရိသတ္ က မိန္းမ၀ါဒီ လို႔သတ္မွတ္လဲ သူကလက္ခံပါတယ္”

သူဘာမွ ဆက္မေျပာေတာ့ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေျပာတာေပါ့ ဆိုသည့္ မ်က္ႏွာေပးနဲ႔ တြင္တြင္သာ ၾကည့္ေနေတာ့တာပဲ ။ ကၽြန္မ အသာေလးၿငိမ္ေနလိုက္ပါသည္။

သူသည္ ကၽြန္မကို ေဒါသႏွင့္တြဲဖက္ျမင္ေလ့ရွိေၾကာင္း ေျပာခ်ိန္တြင္ ကၽြန္မနဲနဲ ရွက္သြားသည္ဟာ ၀န္ခံရမည္။ ၀ုန္းဒိုင္းႀကဲတတ္ေသာ ကၽြန္မတြင္ ပစၥည္းမ်ားေပါက္ခြဲတတ္ေသာ မေကာင္းသည့္အက်င့္ပါ ပူးကပ္ေနပါသည္။ အသားနာလွ်င္ စိတ္ဆိုးတတ္ေသာ ကၽြန္မသည္ နာက်င္ေစေသာ စကားလံုးမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ေျပာတတ္ၿပီး အရာ၀တၳဳမ်ားအေပၚ ေဒါသကို ထြက္ေပါက္ေပးတတ္ပါသည္။ ကၽြန္မေဒါသေျပခ်ိန္ထိ ထိုစကားမ်ားက နာက်င္ေစေသးသည္ ထင္ပါသည္။ တခါတရံ ခ်ီးမြမ္းသလို၊ ေစာင္းခ်ိတ္သလိုနဲ႕ ညည္းညဴတတ္ေသးသည္။

“ေမ.. ခင္ဗ်ား စာဖတ္တတ္တာ နဲနဲေစာသြားတယ္။ လူတစ္ေယာက္ကို ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္စကားနဲ႔ အက်ေကာက္ အႏိုင္ယူတတ္တဲ့ ေနရာမွာေတာ့ ခင္ဗ်ားက အေတာ္ဆံုးပဲ စာဖတ္ျခင္း အက်ိဳးေတြေပါ့ေလ”

ခုေတာ့သူသည္ စာေပဘက္ကို အျပစ္ပံုခ် လိုက္ျပန္ပါၿပီ။ သူသည္ ေလာကႀကီးတြင္ သူတေယာက္သာ စိတ္ေကာင္းရွိသည္ဟု ထင္ေနေသာ အတၱႀကီးသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္ဟု ကၽြန္မ၏ စြပ္စြဲခ်က္ကို ယတိျပတ္ျငင္းေနပါသည္။ စကားလံုး အသံုးအႏႈန္းမတတ္ေသာ သူ၏ အေကာင္းျမင္စိတ္မ်ားသည္ စိုးရိမ္ေရမွတ္ထက္ ေက်ာ္လြန္သြားေသာအခါ ကၽြန္မသည္ မေကာင္းျမင္စိတ္မ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနေသာ မုဆိုးတပိုင္း မိန္းမရိုင္းႀကီးလံုးလံုး ျဖစ္သြားပါေတာ့သည္။

“ ကၽြန္ေတာ့မွာေလ ကၽြန္ေတာ္က မုန္းတဲ့သူဆိုတာ မရွိဘူး။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ကၽြန္ေတာ္ မမုန္းဘူး.။ အဲ့ဒီထဲမွာ နဲနဲေလး ပိုခ်စ္မိေနတာက ခင္ဗ်ားျဖစ္ေနတာ”

အံ့ၾသလြန္းလို႕ မ်က္လံုး အ၀ိုင္းသားျဖစ္ရတဲ့ အထိပါပဲ။ ဘယ္လို ရည္းစားစကား ႀကီးလဲ။ ဒီလိုလူမ်ိဳးကို အေျပာအဆို မတတ္တဲ့လူမ်ား ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ နံပါတ္(၁) ေနရာေပးၿပီး ထည့္ရမည္။ ကၽြန္မ၏ အရြဲတိုက္ခ်င္စိတ္ကလဲ ထိန္းမရေတာ့ပါ။ ေတာ္ေတာ္ဘုကလန္႔က်တဲ့ မိန္းမဟု ထင္ခ်င္ထင္ပါေလ့ေစေတာ့။

“ ေအာ္ ဟုတ္လား ။ ကၽြန္မကေတာ့ အဲ့ဒီလိုမဟုတ္ဘူးရွင့္။ ဒီေလာကမွာ ကၽြန္မအားလံုးကို မုန္းတာခ်ည္းပဲ။ မိသားစုက လြဲရင္ေပါ့။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မခ်စ္ဘူး။ အဲ့ဒီထဲကမွ ရွင့္ကို ေဟာ့ဒီေလာက္ေလး (လက္ညိွဳးနွင့္ လက္မ ေတ့လ်က္) ပိုၾကည့္လို႕ရတာပဲရွိတယ္ “ ကဲ ေကာင္းေရာ။

ျဗန္းကနဲ မိုးေတြ အံု႔သြားသလို သူ႔မ်က္ႏွာတည္သြားသည္။ “ဘာ ခင္ဗ်ားတကယ္ေျပာတာလား ၊နဲနဲေတာင္ မခ်စ္ဘူးေပါ့” ကၽြန္မ မေျဖဘဲ သူ႔မ်က္၀န္းေတြထဲ ယံုၾကည္သြားမွဳကို လိုက္ရွာမိသည္။ “ေမ ၿပံဳးေနတာကိုပဲ ျမင္ခ်င္တာ” “ ေမျပံဳးရင္ေလ မ်က္လံုးနက္နက္ေလးပဲ က်န္ေတာ့တယ္ ဒါမယ့္ မဲ့ၿပံဳးတာက ခပ္မ်ားမ်ားပဲ” ဟု ေျပာတတ္ခဲ့ေသာ သူ႔ႏႈတ္ခမ္းမ်ားက တင္းတင္းေစ့လ်က္ ။ စိတ္ဆိုးသြားသလား၊ ဒါဆို ကၽြန္မေအာင္ျမင္သြားတာေပါ့။

သူ႔မ်က္လံုးေတြကို ၾကည့္တိုင္း အေနအထိုင္ခက္သလို ျဖစ္ျဖစ္သြားေသာ သူသည္ အိမ္မက္တခုကို ကၽြန္မ ရွာေတြ႔သြားမွန္း မရိပ္မိေပ။ ခုလဲ သူသိမည္ မဟုတ္ေပ၊

“ၾကည့္ ၊ ခင္ဗ်ားေသခ်ာၾကည့္ ၊ ကၽြန္ေတာ့ဆီမွာ ဘာမွမရွိဘူး”

စိန္ေခၚသလို ေျပာေျပာဆိုဆုိနွင့္ ေရွ ႔ ကိုတိုးကပ္လာသည္။ ကၽြန္မ လန္႔ဖ်န္႔ သြားတာ သူ႔ရင္ဘတ္ကို လက္ႏွစ္ဘက္ႏွင့္ တြန္းထားမိသည္။ မလာနဲ႕ ။ မၿပံဳးမိေစနဲ႔။ အဲ့ရွာေဖြေနတဲ့ မ်က္လံုးေတြနဲ႔။ ဒီမွာ ကၽြန္မက အိမ္မက္တခုကို ဖမ္းမိထားၿပီ သိရဲ႕လား။
ေက်းဇူးျပဳၿပီး မ်က္ေတာင္မခတ္လိုက္ပါနဲ႔ေနာ္။ ေမာင့္မ်က္ေတာင္ေတြဆီမွာ တြဲခိုေနတဲ့ ကၽြန္မအိမ္မက္ေတြ လြင့္စင္သြားမွာ စိုးလို႔။ ခုထိေတာ့ ၀န္မခံခ်င္ဘူး။


"မင္းရဲ႕ စူးစမ္းတဲ့ မ်က္၀န္းေတြက
ေၾကကြဲေနတယ္

လမင္းက
ပင္လယ္ေရအနက္ကို တိုင္းဖို႔
ႀကိဳးပမ္းသလို
မင္းက ငါ့ကို အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဖို႔
ႀကိဳးပမ္းတယ္

မင္းေရွ႕မွာ
ငါ့ဘ၀ တဆံုးတဖ်ားကို
ျပသထားတယ္
ဖံုးကြယ္ထားတာ ျပန္၀ွက္ထားတာ
ဘာမွမရွိဘူး
ဒါေၾကာင့္မို႕
မင္းကိုယ့္ကို မသိတာ ျဖစ္မယ္..။"
-တဂိုး



No comments: